آرياآريا، تا این لحظه: 15 سال و 8 ماه و 1 روز سن داره

گل پسر ماماني

رژيم غذايي آريا

1390/6/21 10:04
نویسنده : مامان معصومه
771 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

ديروز ماماني وقتي اومدم مهد دنبالت معاون مهدتون گفت كه براي ترم پاييزه بايد يكسري مدارك برات ببرم كه يكي از مدارك تست انگل و برگه سلامتت بود براي همين از مهد كودك يكسره بردمت دكتر متخصص كودكان كه برات آزمايش بنويسه و برگه سلامت بگيريم يكي از شگفتي هاي جالب اين بود كه براي اولين بار موقع معاينه خودت مثل آقاها نشستي روي صندلي بدون اينكه گريه كني منم خوشحالنایت اسکین از اين موضوع داشتم با خانم دكترت صحبت مي كردم كه خودش مشغول معاينت شد بعد جالبتر از اينكه تو اصلا"‌مريض نبودي ولي خانم دكتر كلي برات دارو نوشت نایت اسکیناز آنتي بيوتيك گرفته تا شياف استامينوفن ديگه داشت از تعجبتعجب شاخام در مي اومد بعد رسيديم به قد و وزنت قدت 98 بود و وزنتم 17 كيلو بود (ماشاءالله) بعد نكته ديگه كه خانم دكتر گفت اين بود كه بچه تا پايان سه سالگي بايد قدش 95 و وزنشم16 كيلو باشه كه تو خدارو شكر رشدت خيلي خوب بودهنایت اسکین ولي خانم دكتر گفت كه بايد رژيم غذايي بهش بدي چيپس و پفك و شكلات و مايونز ممنوع و برنجي هم كه مي خوره از اين به بعد نصفشو بهش مي دي من ديگه از تعجب داشتم غش مي كردم  نایت اسکینگفتم آخه خانوم دكتر بچه و رژيم آخه آريا تازه لاغرم شده بچم نایت اسکینهمه اينو دارن مي گن منم به خانم دكتر گفتم  اينكه آريا  يك كيلو اضافه وزن داره سه سانتم قدش بلند تره نسبت به سنش خوب اينكه اضافه وزن حساب نمي شه ولي زير بار نرفت حرف خودشو مي زد كه بايد بهش رژيم بدي آخه بچه سه ساله و چه به رژيم نایت اسکینوقتي از مطب اومديم بيرون با دايي رفتيم داروخانه تا من داروهاتو بگيرم تو هم با دايي داشتي مي گشتي موقعيكه اومدم سراغت ديدم به به آريا خان داره چيپس مي خورهنایت اسکین به دايي گفتم دكتر گفته بايد رژيم بگيره نایت اسکیندايي هم گفت بي خيال اين چي داره كه رژيمم بگيره دكتر براي خودش گفته شبم بابايي حرف دايينایت اسکین رو تاييد كرد گفت بچم چي داره كه رژيمم بگيره خودش همينطوري كلي لاغر شده دكتر يه چيزي گفتهنایت اسکین داروهاتم همشو بهت ندادم چون واقعا"‌الكي نوشته بود فقط آنتي بيوتيكتو مي دم به خاطر سينت كه گفت يه ذره قرمزهنایت اسکین دكترم دكتراي قديم الان دكترا فقط الكي دارو مي دننایت اسکین.

تازه از امروز قرار رژيمم بگيرينایت اسکین

نایت اسکین

اينم يه عكس براي اينكه پستت بدونه عكس نمونه

اخماشو نگاه

قربونش

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (43)

مامان زهرا نازنازی
21 شهریور 90 10:20
سلام خانومی

عجــــــــــــب دکتری

به حرفاش توجه نکن. یک کیلو اضافه وزن که رژیم نمی خواد. ماشاالله به آریای عزیزه خودم

فقط چیپس و پفک و شکلات و کاکائو بهش نده

الهی همیشه سلامت و شاد باشید


مامان پارسا
21 شهریور 90 10:43
اي جانم آقا آريا كه از الان رفته توي رژيم
مامانش به اين حرفا گوش نكن اين دكترا يه چيزي واسه خودشون ميگن به پسر من هم از اين حرفا زياد ميگفتن ولي من توجه نكردم ...آخه حيف اين گل پسر نيست لاغر شه


بابا محسن
21 شهریور 90 10:47
آدرس این دکتر را به ما هم بدین ! فکر کنم ایشون دکتر معاینات قبل از خدمت سربازی بشن دیگه همه دارای کارت معافیت پزشکی میشن !
جسارت نمیکنم ولی مادر بهترین دکتر بچشه ! آریا جون شما چیبستو بخور ! ولی مردونه کمتر از این هلهوله ها بخور !


البته فكر نكنم بابايي اين دكتري كه من ديدم معافيت نمي ده كه هيچ تازه براي همه اضافه خدمتم مي نويسه
البته آريا يكم اهل چيبسه كه من سعي مي كنم خودم تو خونه براش سيب زميني سرخ كنم فقط وقتي غافل مي شم بابايي و دايي جونش براش مي خرن
مونا
21 شهریور 90 11:30
سلام عزيزم
مرسي كه به وبلاگ من و رهام سر زدي چه پسر نازي داري خدا نگهش داره برات
معصومه جون دو تا سئوال 1-تو قسمت امكانتات جانبي چطوري عكساي آريا رو به صورت اسلايد گذاشتي.2-چطوري تو قسمت لينك دوستان اسم دوستات و گذاشتي من تازه وبلاگ درستيدم يه كم ناواردم اگه لطف كني ممنون ميشم .

عزيزم براي اسلايد عكس بايد توي سايت بري عكسارو قرار بدي يه كد بهت مي ده بعد توي ني ني وبلاگ توي قسمت ويرايش وبلاگ كد و وارد كني عمل مي كنه
در مورد اضافه كردن دوستات توي قسمت پيوند هاي وبلاگ مي توني بري دوستانتو ثبت كني عزيزمالبته من توي اينجا جوابتو دادم چون سايتت فيلتر بود و باز نكرد
اعظم مامان سپهر
21 شهریور 90 12:12
عجبا مطمئني رفتي پيشه دكتر آخه اين كوچولو چرا بايد رژيم بگيره قربونش برم همين كه يه خورده بدو بدو كنه بسشه البته خب چيپس نخوره خيلي بهتره ايشالا كه برگه سلامتيش هميشه كامل باشه بازم تولدش پيشاپيش مبارك تا روز تولدش بيام و دوباره بشه تبريك بگمممممممممم
فهیمه مامان پرهام
21 شهریور 90 12:13
من که اول ماشااله رو گفتم ولی مامانی درسته که مامانا همش دوست دارن بچه شون تپل تر هم باشه اما یه کوچولو ، نه خیلی ها فقط یه کوچولو به حرفای دکتره گوش کنین، ببخشید اینو می گما اما من منظورم رژیم نیست، منظورم نوع چیزائی که می خوره ست. آخه برادر زاده های من بعضی وقتا خیلی پر خوری می کنن و زن داداشم همیشه می گفت : وای نه بچه هام که چیزی نمی خورن، خیلی بد غذام هستن. درسته که خیلی خوب بود و خیلی از لحاظ تغذیه بهشون می رسید اما در ادامه کمی زیاده روی کرد و کار به جائی رسید که پسرش ( که حتی از پرهامم لاغر تر بود) خیلی نه ها، ولی نسبتا" تپلی شدن، البته هله هوله هم خیلی می خوردن و خلاصه هر دوشون شکم آوردن، دخترش حسابی اندامش بهم ریخت (دیگه اون رقص عربی ِ خشگلش به چشم نمی یومد و فقط شکمش توجه ما رو جلب می کرد) و پسرشم به حدی کمر درد گرفت که دکتر گفت باید رژیم بگیره و کفش هاش هم باید طبی باشه ما که حسابی براش ناراحت شدیم، چون کفشاش خیلی سنگین و بی ریخت بودن. حالا دیگه همون زنداداشم همش باید حرص می خورد و مراقب می بود که کم بخورن
ببخشید که هم فضولی کردم و هم خیلی حرافی کردما
راستی دخترش فقط 6 سالش بود


چشــــــــــــــــــــم عزيزم حتما" رعايت مي كنم مرسي از راهنمايي خوبت
مامانی سید پارسا
21 شهریور 90 13:00
تولد پسر گل ما پیشاپیش مبارک
مامانی سید پارسا
21 شهریور 90 13:03
اخه مامانی ... برنامه رزیم غذایی که فقط برا لاغری نیست.. برنامه برا چاق شدن...رزیم برا بعضی بیماریها... پرچرب...کم چرب...
منظورشون این نبود که باید لاغر شه بلکه غدای مفیدتر حتی در حجم کمتر


مامان ماهان عشق ماشین
21 شهریور 90 15:58
امان از دست بعضی از این دکترا.
مامان حسین
21 شهریور 90 16:24
این دکترا هم برا خودشون یه چیزی میگن...الکی الکی ادمو مریض میکنن.
مامان نازدونه ها
21 شهریور 90 19:19
ای جون دلم با اینحساب بخاطر رزیم وتناسب اندامش نباید از کیک تولدش هم چیزی بخوره


مامان پرهام
21 شهریور 90 22:36
سلام یعنی واقعا برای یک کیلوگرم اضافه وزن می خواهی رژیم یگیره بچه؟ به نظر من به یه دکتر تغذیه ی دیگه هم مراجعه کن.


عزيزم دكتر تغذيه نبردمش كه دكتر متخصص كودكان گفته البته من كه رژيم بهش نمي دم فقط چيپسشو قطع كردم
مامان حسنی
21 شهریور 90 23:27
سلام نت هم بانظر دایی وبابای آریا موافقم چون حدودشش ماه پیش حسنی را برای قرمزی پاش بردم دکتر گفت گوشش عفونت داره وانتی بیوتیک بهش داد درحالیکه اصلا مشکلی نداشت فقط پاش سوخته بودانتی بیوتیکها بدنش را ضعیف کرد وبچه ای که یکسال مریض نشده بود پشت سرهم سرما می خورد تا اینکه به توصیه دوستام بردمش پیش یه دکتردیگه اون گفت اگه بچه سه روز مداوم تب بالا داشته باشه اونوقت ممکنه انتی بیوتیک لازم داشته باشه انتی بیوتیک بدن بچه را ضعیف میکنه درحالیکه بدن باید مبارزه کنه تاقوی بشه درمورد رژیم هم اصلا موافق نبود


مامان پارسا
22 شهریور 90 0:37
عجب دکتری بوده هااااااااااااااا
حالا واقعاًمیخوای رژیم رو رعایت کنی براش؟البته در مورد چیپس و پفک که بد نسیت رژیم بدی بهش
ببوس شیطون نازززززززززززتو


ماری
22 شهریور 90 9:44
سلام به مامان بابای اریا
وسلام به اریا جون
حال اریا جون خوبه


مرسي عزيزم
مامان رادمان
22 شهریور 90 11:11
تولد آريا جون مبارك - عكساي آريا رو كه ميبينم ياد كارتون علي كوچولو ميافتم خيلي شبيهشه - خيلي با نمكه - هيكلشم حرف نداره رژيم احتياج نيست


مهرانه مامان مهرسا
22 شهریور 90 11:38
سلام عزيزم تو جايي خوندم كه بچه ها تا 5 سالگي مي بايست چربي لازم رو دريافت كنن چون خيلي تحرك دارن ولي از 5 سالگي به بعد بايد دريافت چربي محدود بشه حرفاي دكتره رو گوش نكن آريا جونم وزنش كاملاً نرماله عسل خالست ديگه


مامان آرمان
22 شهریور 90 13:47
سلام. خوبین؟
خیلی خوشحال شدم که آریا جون از نظر قد و وزن در حد عالی هستش.خدا را شکر.پس مامانی خیالت حسابی راهته.من همش نگران آرمانم.اون قدش 95 است ولی وزنش به 13 کیلو هم نمیرسه.البته ای بدک نمیخوره ولی اصلا وزن اضافه نمیکنه و مدام من و پدرش نگرانیم.پیش دکترهای خوبی بردم که همشون میگن کتعادله و ظاهرش هم زیاد نشون نمیده.مربی مهد میگه خیلی تحرک داره و همرو میسوزونه.
من هم که آرمان را بردم ثبت نام کنم تست انگل و تست سلامت مو و ناخن را خواستن و بعد ثبت نام کردن.
ایشاءا....همیشه سلامت باشه.


عزيزم نگران نباش حتما" چاقي توي ژنتون نيست
مامان ماهان عشق ماشین
23 شهریور 90 1:06
سلااااااااااااااااااااام آریا جون.تولدت مباااااااااااااااارک.ایشالله 120 سالگیت عزیزم.


مامان نازدونه ها
23 شهریور 90 7:11
امروز روز تولد آریا جونه این روز رو به اریا ومامان گلش تبریک میگم انشالا جشن ازدواج وموفقیتهای بزرگ زندگیش رو بیای واینجا ثبت کنی


مامان کیمیا
23 شهریور 90 8:02
مامان اریا سلام
واقعا خسته نباشی
من و خاتونوم هم در جشن شما شریک
ان شاله جشنهای موفقیتهای بزرگ آ ریا جان
از طرف من ببوسش
و تولدتش را تبریک بگو
خوش باشید




خاله زهرا
23 شهریور 90 10:39
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
سلام دوس گلم جونیم........
تولدمه فــــــردا تولد داریم.بیا اینم کارتش.

کارت دعوت(کارت تولد)............................
سلام. ...............................................
دوست عزیز شمابه وبلاگ:.......................
+نگــــــار خالـــــــــــــــــــــــه+ .............
دعوتت شده اید....................................
دراین وبلاگ تولد . ................................
کوچیک شوما خاله زهرا خاله ی نگار جونه .................
......................................................
منتظرتان هستیم...................................
امضا:چاکر شوما (زهرا)..........


دوست گلم فردا تولدمه خوحال میشم بیایی و یه تفلیک خوشجل بهم بدی

قرونت برم الازم نیس الان بیایی فردا بیایی خودش لی خوشحال میشم فدات شم

فردا منتظرتم

dar zemn tafalod arya kosholoo ham mofalak elahi ke 120 sale beshe
ghorboonesh beram mannnn


مادر نیایش کتاب آفرینش
23 شهریور 90 12:06
صبح که غنچه تو باز شد ، چشم فلک از شوق خندید .
تولدت مبارک آریا جون .


فرشته مامان امين رضا
23 شهریور 90 12:43
سلام خانومي

اومدم تولد اين گل پسر بانكمو تبريك بگم انشااله تولد200 سالگي


مهرانه مامان مهرسا
23 شهریور 90 13:15
سلام عسيسم تولدت مبارك قلبونت بشه خاله


مریم (مامان روشا)
23 شهریور 90 16:25
تولدت مبببببببببببببببببببببببببببببببببارک عزیزم دوستت دارم ومیبوسمت


نازنین نرگس نفس مامان
23 شهریور 90 19:04
سلام مامان اریا جون جان من به این حرفا محل نذار اخه اضافه وزن دیگه چه صیغه اییه نازی من که کوچیک بود خیلی چاق بود دکتر هم همیتن رو به من گفت و البته گفت در اینده چاق میشه من گفتم امکان نداره ما توی ژنمون چاقی نداریم نه خانواده بابا نه مامان و الان مثل یه بچه عادیه نه چاق نه لاغر من که موندم این دکتر ها اصلا روی چه حسابی این حرفا رو میزنن البته خانمی چیپس و پفک نده ارزش غذایی نداره ولی دارو نده به این طفل معصوم الکی


چشـــــــــــــــم
سيدمهدي
23 شهریور 90 21:49
سلام آگه بگم آپمممممممم باور كن. چون واقعا آپمممممم .تشريف بيار
مامان حسنی
23 شهریور 90 22:01
سلام تولد اریا جونم مبارک باشه همیشه به خوبی وخوشی وخوشحالی انشالله
الهی تولد صدوبیست سالگیش را جشن بگیرید


مامان ماهان
23 شهریور 90 22:31
سلام عزیزم تولد گل پسرت و تبریک میگم
فوووووووت …..
فووووووووت ….
فوووووووت …..
فووووووووت …
فوووووووت ….
بیا شعما رو فوت کن !!!
تولدت مبارک !!!


به منم یه سر بزن


تینا بیدی
24 شهریور 90 2:30
سلام معصومه جون.
چقد دلم براتون تنگ شده بود.
چند وقتی بود وبلاگای هیچ کدوم از دوستای نی نی وبلاگی برام باز نمی شد، نمی دونستم چطور می تونم ازتون خبر بگیرم.
پست تولدشم خوندم. چه عکسای قشنگی، الهی 120 ساله شه گل خاله.


مرسي عزيزم
مامان محمدرضا(شازده کوچولو)
24 شهریور 90 10:02
سلااااااااااام
تولدت مبارک عزیز دلم
ان شاالله همیشه سالم و پر انرژی و شاد باشی


فهیمه مامان پرهام
24 شهریور 90 13:49
ببخشید که دیروز نیومدم اما بازم تولدش مبارک
انشااله 120 ساله بشه آریا جونم


فهیمه مامان پرهام
24 شهریور 90 13:52
منتظر پست تولد می مونیم


مرسي عزيزم كه به يادمون هستي
مامان امیر علی
24 شهریور 90 14:22
سلام .ماشااله اریا جون ناز خاله خیلی ماهی .خدا حفظش کنه .تولدتم مبارک صد ساله بشی .
خواهر جون دکتر درست می گه اگه واقعا ما عاشق فرزندانمون هستیم باید رزیم غذای انها را رعایت کنیم چون در سنین بالاتر دریچه های قلب بسته میشه و هزار تا مریضی دیگه زندگی ما با گذشته فرق کرده الان ماشینی هستش و بدون تحرک کامپیوتر و سی دی بچه های امروز را بیچاره می کنه .ما باید واقعا دوستشون باشیم نه خاله خرسه .
وزن به مروز بالا می ره و از هوششون هم کم می کنه مفید اما سالم باید تغذیه باشه .مثل بادوم و هویج و کلم بروکلی و زنجبیل و جوانه ماش و کمی هم کره .مساوی با هوش بالا و سلامتی .حالا نوشابه و سس و تنقلات نخورن به نفع خودشون هستش .ما باید به روش امروز زندگی کنیم .
ایشالاه همیشه سالم و شاد باشین.
عکسهای اتلیش هم معرکه بودند.


عزيزم مرسي از راهنمايي خوبت حتما" انجام مي دم
مامان امیر علی
24 شهریور 90 14:23






منامامان فینگیلی
24 شهریور 90 16:23
سلام معصومه جون
اول از همه تولد آریا جون را بهتون تبریک میگم انشالا سالیان سال زندگی خوبی داشته باشه
عزیزم به نظر منم نباید به بچه ها زیاد چیپس و پفک داد و این جور مواد غذایی سلامت بچه ها رو به خطر میندازن


مرسي عزيزم از اينكه به ما سر مي زني خدارو شكر آريا زياد اهل پفك نيست اما چيپس چرا البته اونم اگه براش بخريم تا تهشو مي خوره
سمیه :مامان مسیح مقدس
25 شهریور 90 3:32
ااااای جووونم...!
اریا جون خیلی هم خوش تیپه...نیازی به رژیم نداره...
بووووس واسه اقا کوچولویه ناااز
ما هم آپیم بیا ...


بابامحسن
25 شهریور 90 17:15
سلام
تا دیر نشده تولد گلپسر آریا جون را تبریک میگم و دعا میکنیم 120 ساله بشه ....


مرسي بابايي
مامان پارسا
26 شهریور 90 14:31
سلام آرياي كوچولو و مامان معصومه عزيز
تولد گل پسرمون مبارك الهي 100 ساله بشي عزيزم... منتظر عكسهاي تولدت هستم


مامان ماهان
26 شهریور 90 15:13
تولدت مبارکههههههههههههههههه آریا جووووووووووووونم


مرسي عزيزم
مریم (مامان روشا)
26 شهریور 90 17:02
مامانی کجایی نگرانم لطفا"وقتی آپ کردی بهم سر بزن



خاله زهرا
26 شهریور 90 18:44
سلام عزیزم این کد لوگو نگار جونه
اگه خواستی میتونی بزاری تو وبت..........




نگار عسل خاله